Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ať žije asertivita

Mám za sebou naivní zkušenost při snaze maximálně využít služeb firmy Tmobile. Absolvovala jsem několik jednání - schůzek v centru Brna, na náměstí Svobody.

Bylo velmi komplikované vyřešit s poradci, co bych potřebovala, protože oni mi nabízeli to, co zrovna asi měli za úkol nabízet. A optimalizovat moje využití služeb zjevně neměli v náplni práce. Ale příběh má šťastný konec a po několika měsících už je snad vše vyřešené.

Pochopila jsem, že jsem se ocitla ve světě lidí asertivních a různě agresivních. Zákazník je od toho, aby byl zdrojem financí a zisku a nikoliv od toho, aby měl pocit, že za jeho peníze se o něj starají. Tedy zde se ani nesnaží ten pocit v zákazníkovi vyvolat. Stejně nemá moc možností, kam jít jinam. Pochopila jsem, jak asertivita lehce přechází v agresivitu. A že  se asi mám co učit.

Příklad:

Klient (Já): „Dobrý den, mám od Vás internet ADSL a signál se zdá velmi slabý, lze to nějak vyřešit?“

Odpověď zaměstnance:  „To není problém, paní, dáme tuto malou krabičku, znáte to z televize a  pokud nebudete spokojená, můžete nám ji vrátit až do tří měsíců.“

Po měsíci jsem zjistila, že si dále platím ADSL a současně i bezdrátové připojení, tedy mám doma dva zdroje internetu. Krabička nenahradila původní internet,  ale stala se jen  další placenou službou pro T mobile.…. Ale krabička pro potřeby naší rodiny nestačí, má omezené množství stahovaných dat, což zjistíte až během provozu.  A já dokupuji další GB…… Po telefonu dostávám od technika T mobilu radu, že si mám objednat jinou krabičku. Tak jdu opět do zákaznického centra:

Zaměstnanec: „ Dobrý den paní, jak Vám mohu pomoci? Jaká byla Vaše dovolená? Není problém, na vše se podívám.“

Klient (Já): „ Po dohodě s vaším technikem potřebuji jiné zařízení, ale to původní si nechám, tedy tu krabičku na bezdrát, a dám si ji do kanceláře a doma budu mít novou, kterou si nyní u Vás objednám. Můžu mít dva internety? „

Zaměstnanec:  „Samozřejmě, u nás můžete cokoliv.“

Klient (Já):  A bude tato krabička mít i lepší systém na stahování dat, nebudu už muset nic dokupovat? Víte, já nejsem technik.“

Zaměstnanec: „Vážená paní, toto nové zařízení vás zbaví všech původních problémů a budete určitě velmi spokojená. Doporučuji si to měsíc vyzkoušet.“

Krabička se ale musela objednat a čekala jsem. Když jsem si ji vyzvedávala, opět jsem se ujistila, že tedy budu mít dvakrát bezdrátový internet a vše bude fungovat tak, jak to potřebuji. A s úsměvem na rtech jsem spokojeně odkráčela domu. Přijel můj IŤák. Nastalo překvapení, dali mi zařízení bez SIM karty.

Jdu tedy opět do zákaznického centra.

Zaměstnanec již bez úsměvu: „Vážená paní, vy jste si objednala dvě krabičky, ale jen jednu SIM kartu. Dále si platíte připojení ADSL, ale to vše je vaše vina, my jenom plníme vaše přání.“

Klient (Já):“ Ale já jsem Vám říkala, že tato zařízení budou fungovat na různých místech, jedno doma a jedno v kanceláři.“

Zaměstnanec : „To není pravda, nic jste neříkala a vymýšlíte si.“

Klient (Já): „Dobře, náš rozhovor jsem si nenahrávala, protože mě nepadlo, jak to může být důležité pro další jednání. Tuto poslední krabičku, kterou jsem si zde před pár dny koupila, bez SIM karty nechci a vracím ji. „

Zaměstnanec: „Je mi líto vrátiti ji nemůže (stála 5 tisíc Kč). Ale zavolám kolegyni, která ji objednávala. „

Kolegyně: „Vážená paní, nic jsme Vám nenabízeli a ani neslibovali. Vše je vaše chyba. A mlčte a nechte mluvit mě!!!!“

Zkrátím to, další den si na mě udělal čas manažér pobočky. Vzal mi tu nešťastnou drahou krabičku zpět, uznal, že bez SIM karty nepojede, ale zdůraznil mi, že pro ně neplatí čtrnácti denní lhůta na vrácení zboží… Takže jsem si připadal jako malé dítě ve vleku asertivních a agresivních mladých lidí. Že jsem úplně neschopná, protože se nevyznám v současných zařízeních T mobilu a nevyznám se ani v jejich technických parametrech. Neumím mluvit jejich jazykem, a tudíž jsem jen nepříjemný zákazník, který neví, co chce.

Po několika měsících se mi tedy podařilo zřídit opravdu jen dva internety. Zkušenost ale je, že veškeré změny trvají minimálně měsíc a zaplatíte pokutu, protože jste se upsala na dva roky a operátorovi tedy nevznikne plánovaný příjem a tím musíte uhradit jeho škodu.

Asi je to prostě specifický způsob podnikání a se specifickou firemní kulturou tak, jak jsem si to teď pěkně užila. Jenže co s tím….. nic. Konkurence téměř neexistuje.

Ale co, každá zkušenost je zkušenost……

Autor: Romana Horňáková | neděle 13.9.2015 14:35 | karma článku: 20,71 | přečteno: 1031x
  • Další články autora

Romana Horňáková

Bonmoty pana Zemana, že by vtip?

Nechci nikoho ovlivňovat..., ale vlastně chci. Bojím se, že ve volbách zvítězí „lidé z venkova a malých měst, někteří umělci (paní Bohdalová, pan Dejdar....), všichni Klausovi, pan Sobotka a spol., obyvatelé Ústí nad Labem a kraje Vysočina.......“ nad studenty a lidmi z velkých měst, tj. pan Zeman by mohl vyhrát tyto volby!!!!!! Je to moje noční můra.

22.1.2013 v 9:30 | Karma: 22,67 | Přečteno: 1192x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Máte koho volit? Já ne!

Netajím se tím, že jsem celá léta volila ODS. Prostě už z toho důvodu, že jsem nevěděla, koho jiného volit. Teď ale mám celkem zásadní problém. Už nemám koho volit! Na všech stranách, respektive jejich lídrech mi něco vadí a nejsou to drobnosti. Pro vysvětlení, za lídra strany považuji ministry a členy vlády, poslance apod., prostě lidi, co jsou vidět a co o našem státě rozhodují a tedy i o mě.

12.9.2012 v 12:20 | Karma: 24,83 | Přečteno: 1552x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Čekací doba a dojezdová doba, v čem je rozdíl?

V ničem. Je to pouze bič na malé nemocnice a nejspíš povede ke zhoršení dostupnosti lékařské péče v malých městech, která nebyla okresní a měla malé nemocnice s omezenou péčí, ale dostupnou!

29.8.2012 v 9:10 | Karma: 14,39 | Přečteno: 1011x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

A co takhle konec IZIPu a konec VZP….. A co na to obyčejný člověk….

O nefungování elektronických knížek zkráceně nazývaných IZIP se už napsalo hodně. Každý zná tu celou historii, která se táhne dlouhých osm možná i deset let a pod níž je podepsaná řada politiků a ředitelů, do níž byla zapojena řada lékařů, institucí a firem, a ti všichni si vydělali slušné peníze. Ale to je tak všechno. Z pohledu obyčejného občana, kam se řadím i já, se domnívám, že bychom se měli bránit. Vždyť to byly i naše peníze. Nestačí jen nadávat doma u televize nebo v hospodě. A není ani nutné demonstrovat či psát nějaké petice.

4.6.2012 v 8:40 | Karma: 14,35 | Přečteno: 923x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Adopce po Česku aneb jak jsem byla naivní.....

Před dvěma lety nám při autonehodě zemřela 17 letá dcera. Po tomto obrovském šoku, který trval snad rok, kdy jsme s tím doma každý bojovali po svém a měli nejrůznější nápady, jak změnit náš život a zmírnit naši bolest, absolvovali spoustu sezení u psychiatrů, psychologů a řešili moje nápady typu umělého oplodnění apod....... Po kterém jsem ale toužila jen já a naše mladší dcera, neboť manžel prohlašoval, že snad v 46 letech už je pozdě a že se na miminko necítí..... Já jsem přesto absolvovala různá vyšetření a nakonec, na radu mé gynekoložky, jsem to taky vzdala a srovnala se s tím.

29.5.2012 v 9:00 | Karma: 36,00 | Přečteno: 2499x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Vážený pane Janoušku. Moc Vám děkujeme za návod.

Chtěla bych touto cestou poděkovat panu Janouškovi za návod, jak se chovat při dopravní nehodě, když ji, ne záměrně, ale díky alkoholu nebo jiné látce, zaviním. Sestavila jsem to pro přehlednost do jednotlivých bodů, které je nutno vykonat v tomto sledu za sebou a mátě vyhráno. Jak jednoduché.

30.3.2012 v 8:30 | Karma: 40,27 | Přečteno: 3113x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Pan Kalousek nás nemá rád!

Peníze prý vynalezli Féničané. To jim chválím, ale proč tak málo? Tuto otázku si klade asi pan ministr Kalousek každý den. A neustále hledá odpovědi a neustále nějaké nové nachází.

14.3.2012 v 9:00 | Karma: 33,04 | Přečteno: 1610x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Pomáhat a chránit za všech okolností

Nedávno v televizi mluvil pan primátor Prahy Svoboda. Mluvil o tom, že duplicitně fungují určité činnosti mezi městskou a státní policií.

25.1.2012 v 10:00 | Karma: 19,63 | Přečteno: 1268x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Psychiatrická nouze

Tento článek píšu ze dvou důvodů. Uznávám, že někteří lékaři mají méně, než si zaslouží, ale co my, obyčejní pacienti? Proč my nemáme péči, kterou si zasloužíme? A nebo si ji nezasloužíme a obtěžujeme?

28.2.2011 v 15:30 | Karma: 22,01 | Přečteno: 2344x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Proč se cítíme na západě lépe?

Párkrát jsem vyjela do zahraničí, respektive na západ, většinou to byly tzv. euro-víkendy s rychlo-poznáním nějakého evropského hlavního města. V březnu jsem ale měla možnost navštívit Japonsko. Bylo to sice jenom na týden, s tím, že jsme bydleli v Tokiu a dělali výlety, ale poznání této země pro mě mělo téměř fatální následek.

17.9.2010 v 13:00 | Karma: 27,42 | Přečteno: 2502x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Kam kráčíš Masarykova čtvrti

Již sedm let bydlím v tzv. Masarykově čtvrti v Brně. Za těch sedm let z naší ulice zmizely potraviny a dvě hospody. Pro nás to ale znamená opravdu problém. V hospodě jsme poznali zajímavé lidi z naší ulice a měli jsme možnost se skamarádit. Do obchodu mohla naše malá dcera jít sama a nikdo se nebál, že jí něco přejede. Ještě k tomu to byla večerka, tudíž i po práci si cestou domů mohl člověk nakoupit. Teď tu není nic.

13.9.2010 v 12:00 | Karma: 25,43 | Přečteno: 4259x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Náhoda je blbec

Navazuji na svoje předchozí články, ale již s jinou úvahou. Jenom doplním, že problémy s Vodafone jsem předala svému právníkovi. A dále, že jsem psala jen o těch, kteří nám „ubližovali“ a nezmínila jsem o těch, kteří nám pomohli. Byla to především cestovní kancelář ALEXANDRIA, která mě a mé mladší dceří zajistila okamžitý návrat z dovolené do republiky a dále policejní psycholog a potom všichni naši kamarádi, moje psychiatrička a psycholožka....... Bez kterých nevím, jak bych to zvládla.

23.8.2010 v 12:20 | Karma: 23,65 | Přečteno: 2542x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Můj milý Vodafone jsi nechutný! - pokračování

Dnes pokračuji v kauze Vodafone. Prosím Ty, které moje psaní rozčiluje, klikněte si jinam, je to prosté a jednoduché. Nemusíte mi psát vzkazy, že jsem bláznivá atd. Nejsem. Ale přiznávám, že jsem nešťastná, a že toto psaní je pro mě terapie. Teď ale přikládám zamyšlení mého manžela, nad tím vším co se stalo. Snad to pochopí i lidé z Vodafonu.

20.8.2010 v 11:00 | Karma: 30,77 | Přečteno: 5907x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Můj milý Vodafone jsi nechutný !

Myslela jsem si, že se už k minulému tématu, který jsem rozebrala v článku pod názvem „Co následuje po smrti“, nic nenapíšu, ale nedá mi to. Takže přidávám další zkušenost. Tentokrát s firmou Vodafone.

18.8.2010 v 11:30 | Karma: 48,37 | Přečteno: 41919x | Diskuse| Ostatní

Romana Horňáková

Co následuje po smrti

Co následuje po smrti....Dobrý den. Dnes píšu svůj první příspěvek v životě a je to velmi příjemné, že můžu svoji zkušenost předat dál. Úvod je smutný, ale zamýšlení již budou o něčem co následovalo.

15.8.2010 v 22:53 | Karma: 39,99 | Přečteno: 9190x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 16
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 5178x
Jsem člověk, co čeká, až se něco stane - až děti vyrostou, až budu mít peníze, až splatím hypotéku, až si lépe zorganizuji práci až, až, až.... A ono to ne a ne nastat.

Seznam rubrik